Forum www.maszynistawlkp.fora.pl Strona Główna www.maszynistawlkp.fora.pl
Forum maszynisty
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Praca w PKP CARGO?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.maszynistawlkp.fora.pl Strona Główna -> Wypowidzi nielojalnych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Gość






PostWysłany: Nie 13:04, 03 Lut 2008    Temat postu: Praca w PKP CARGO?

Witam serdecznie!

Mam obecnie prawie 18 lat i od dzieciaka chciałem pracować jako maszynista albo konduktor. Czytam wiele forum kolejowych i nt. zatrudnienia w PKP CARGO na stanowisko maszynisty (pomocnika) jest wiele tez. Mnóstwo osób pisze iż PKP ma nadwyżkę maszynistów i na razie nie potrzebuje robić kursów, inni piszą że się regularnie odbywają, a jeszcze inni że owszem ale tylko z pomocnika na maszynistę.

Chciałem się dowiedzieć jak jest naprawdę. Głównie pytam o maszynistę elektrycznych pojazdów trakcyjnych. Dodam że jeśli ktoś by chciał to wdzięczny bym był jak by opisał jak wygląda kurs na maszynistę. Wiem tylko że w moim przypadku muszę składać papiery na franowo (a mieszkam niedaleko:P)

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 13:23, 03 Lut 2008    Temat postu: do kandydata na murzyna

Młody Szymonie wszelkie informacje jakich Ci potrzebne otrzymasz w Poznaniu na ul Kolejowa 23 Zakład Taboru P-ń .Obecnie na sieci kolejowej jest więcej przewoźników którzy zatrudniają maszynistów.zainteresuj się także ich ofertą pracy .Najpierw jednak przemyśl swoją decyzję praca maszynisty nie należy do najlżejszej ,a wynagrodzenie też nie jest atrakcyjne.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Gość






PostWysłany: Nie 15:23, 03 Lut 2008    Temat postu:

Nie ja naprawdę marzył bym o takiej pracy, jak wcześniej pisałem kocham kolej i wszystko co z nią związane. Szczerze mówiąc to wolę nasze stare ET22, EU07, EN57 od tych nowoczesnych ED74 i EU43.

Wiem że przez pierwsze pięć lat to kokosów sie nie zarabia i niema sie ulg, ale najgorsze jest to że na PKP się jest naprawdę trudno dostać rzadko kiedy bierze sie osoby "z ulicy".

Obecnie chodzę do Zespołu Szkół Komunikacji w Poznaniu byłe tech. kolejowe myślę że z taką pieczątką będzie mi łatwiej - zobaczymy jak będzie

Wracając do mojego pytania w pierwszym poście czy ktoś mógł by opisać jak wygląda taki kurs na maszynistę (pomocnika)

Pozdrawiam:)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
traindriver




Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Nie 16:29, 03 Lut 2008    Temat postu:

Staraj się chłopie staraj bo tu potrzeba młodych ludzi. Niedługo na Zakłady Taboru będą mówić Dom Starców. Praca nie jest ciężka tylko wymaga olbrzymiej koncentracji, odpowiedniego zachowania i myślenia. Uciążliwy jest natomiast harmonogram pracy(świątki piątki i niedziele, idealna praca dla ateisty Very Happy ) dlatego jeżeli kochasz wolne weekendy i lubisz spędzać święta z rodziną daj sobie spokój. Acha jak masz możliwość staraj się o prace w innych jednostkach niż Poznań. Tutaj tylko pracuje się dla idei.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nękany




Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:55, 03 Lut 2008    Temat postu:

Pozdrawiamy Pana Szymona ,ale młody kolego na tym forum raczej się niczego nie dowiesz.Poruszane są tu problemy dotyczące Zakładu Poznań .Najlepiej będzie poszukać innego forum na którym ci wszystko wytłumaczą.
A tak w ogóle to nie jest trudno się dostać na kolej.
PKP intercity przyjmowało.
Przewozy Regionalne przyjmowały.
Cargo też przyjmowało.
Trzeba śledzić oferty pracy.
Rynek się zmienia.
Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Gość






PostWysłany: Nie 20:36, 03 Lut 2008    Temat postu:

"Acha jak masz możliwość staraj się o prace w innych jednostkach niż Poznań. Tutaj tylko pracuje się dla idei."



Mógł byś rozwinąć tą kwestię?

Ad. "nękany" - -> No właśnie ostatnio w Poznaniu Gł. widziałem b. młodego maszynistę kierującego dziewiątkę z TLK Zielonogórzanin w stronę Warszawy. I już nawet chciałem zagadać ale jakoś nie zagadałem. Ale pierwszy raz widziałem tak młodego maszynistę
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nękany




Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:55, 03 Lut 2008    Temat postu:

Mówiłem już na tym forum odpowiedzi na swoje pytania nie otrzymasz.A co do wieku maszynistów to najmłodsi w Poznaniu mają ok 30.Po prostu dobrze się trzymamy.A co do twojego pytania to jeśli masz 18 lat to masz jeszcze 2 lub 3 lata nauki. Więc ucz się pilnie, a za dwa lata w Poznaniu może będzie raj.
Pozdrawiamy Masz. z CM Poznań.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nękany dnia Nie 20:56, 03 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Gość






PostWysłany: Nie 22:03, 03 Lut 2008    Temat postu:

A ja właśnie uważam że lepiej swoje pytania kierować do maszynistów a nie na zwykłych forach MK. Gdzie naprawdę na jeden temat powstaje mnóstwo opinii i racji.

Więc jeśli ktoś by mógł/chciał opisać proces kształcenia maszynistów to był bym bardzo wdzięczny.


Pozdrawiam:)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yoyo




Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:02, 04 Lut 2008    Temat postu:

z tego co widzę proces szkolenia wygląda tak:najpierw praca na warsztacie ok 3 miesiące pożniej egzamin na pomocnika a po 3 latach jazdy na maszynistę; z tego co wiem to krótsza droga jest u prywatnych przewożników i po skończeniu szkoły tam skierowałbym pierwsze kroki ;moja rada -daj sobie spokój z CM Poznań tu nie ma przyszłości dla młodych i ambitnych pozdrawiam maszynista z CM Poznań

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Gość






PostWysłany: Pon 15:12, 04 Lut 2008    Temat postu:

dziękuje za odpowiedz! Myślałem że dłużej się jest na warsztatach.
A mam pytanko piszesz że później pracuje się jako pomocnik, pomocnicy jeżdżą na lokomotywach o V>130km/h czyli na EP09 i EP08, czy to oznacza że przez pierwsze kilka lat ani razu nie pokieruje żadnego EZT czy ET22 lub EU/EP07? ? ?

Nie wiem jak jest w CM Poznań, ale na pewno nie chciał bym pracować u prywatnych przewoźników. A z drógiej strony to musiał bym chyba pracować w CM Wrocław no ale dużo musiał bym dojeżdżać, a podobno przez pierwszy rok sie nawet nie ma ulg na przejazdy (info. niepotwierdzone)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
b.niewolnik




Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Pon 18:16, 04 Lut 2008    Temat postu:

Czas , egzaminy oraz okres szkolenia jest wszędzie taki sam reguluje to rozporządzenie ministra. Zobacz tą stronke [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Gość






PostWysłany: Pon 18:52, 04 Lut 2008    Temat postu:

tak wiem czytałem już to kiedyś. Ale ja mam takie pytanie. Jeśli chce być maszynistą ELEKTRYCZNYCH pojazdów trakcyjnych muszę złożyć podanie o pracę na Franowie, tak?

i co do tego rozporządzenia, to mam pytanie czy takie coś odbywa się regularnie tzn. pójdę na warsztaty i po trzech miesiącach mogę iść na egzamin (i jak wygląda szkolenie teoretyczne)
Czy raczej wygląda to tak że na warsztacie jest sie tak długo aż nie uzbiera sie odpowiednia liczba osób która zostanie przeszkolona na stanowisko maszynisty?


p.s.

Czy EZT są naprawiane albo stoją na Franowie, jeśli tak to w którym miejscu?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PAROWOZIK 2




Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: POZNAŃ

PostWysłany: Pon 20:16, 04 Lut 2008    Temat postu:

czesc Szymon
moim zdanie procedura przyjecia na maszyniste zalezy wylacznie od chwilowych potrzeb pracodawcy PKP
jesli chodzi o ciebie, to gwarantuje Tobie ze jak skonczysz szkole to dyrektor PKP w POznaniu chetnie cie porzyjmie z otwartymi ramionami, bo w Poznaniu potrzebni sa ludzie praujcy dla ideii a nie dla pieniedzy ty jak narazie spełniasz te warunki
W Poznaniu potrzebny jest dobry murzyn tzn zdrowy i zdatny do roboty
POWODZENIA


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Gość






PostWysłany: Pon 21:05, 04 Lut 2008    Temat postu:

dyr. PKP masz na myśli P. Wasilewskiego zapewne?
Właśnie a podanie kierować na Kolejową czy gdzieś do jakiegoś biura na Franowie?


Pozdrawiam i bardzo dziękuję za odpowiedzi:)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kołchoz




Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:21, 04 Lut 2008    Temat postu:

Czy Koledzy zwrócili uwagę na fakt że Szymon zwrócił się o poradę w dziale dla "nielojalnych" taki młody a już wie z kim rozmawiać .Szymon wszelkie formalności załatwia się w POZNANIU ,we Franowie możesz tylko obejrzeć różny zabytkowy tabor oczywiście czynny i trochę nowego z importu

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kołchoz dnia Pon 21:22, 04 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.maszynistawlkp.fora.pl Strona Główna -> Wypowidzi nielojalnych Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin